Friday 15 July 2011

HERBANIKA LULUR, AKAR HERBANIKA, BARRA GEL DAN KRIM HERBANIKA BARUT



HERBANIKA LULUR

Khasiat :-

membantu menegangkan payudara yang kendur. memecahkan lemak serta lendir yang degil dan mengembalikan kepejalan badan. pembersih antiseptik yang membantu mengatasi penyakit dan mempercepatkan pemulihan serta mengatasi penyakit kebas, mudah sejuk, urat saraf serta peluh yang berbau. mengecutkan bengkak-bengkak yang disebabkan oleh angin lendir di sendi, otot, urat saraf dan urat-urat timbul. membantu sebagai penyegar dan penyental kulit daripada dakit mati, parut hitam, parut bersalin, jeragat hitam, kulit kasar dan berjerawat.

Cara penggunaannya :-
selepas mandi, duduk atas tikar atas plastik dan mulai lulur seluruh badan seperti berikut :
1-2sudu besar HERBANIKA LULUR di campur dengan air panas suam serta sediki AIR FLORIDA. Gosokkan ke atas kulit badan, kaki, betis, tapak kaki dan belakang. Guna air florisa untuk lulur supaya tidak bertepek-tepek. Sapu kaki dan tapak kaki dengan air florida.

AKAR HERBANIKA

Khasiat :-
menyegarkan urat saraf dan membantu mengeluarkan susu segar dan pekat. ia dapat mengurangkan air yang berlebihan dalam badan. melawaskan pembuangan air kecil, meringankan badan, membantu memecahkan lemak yang degil dan mengurangkan keletihan serta sakit-sakit sendi. juga untuk mengawal bau badan.

Cara penggunaannya :-
ambil satu paket AKAR HERBANIKA dicampur dengan satu cawan air panas. jika terlalu pekat bolehlah ditambah air sehingga ia menjadi seperti air teh cair. Boleh di campur dengan gula batu ataw madu lebah jika perlu. minum air akar herbanika suam-suam panas sebagai ganti minuman biasa. sehari 3-4 cawan.

BARRA GEL

Khasiat :-
Sireh adalah terkenal dengan ciri anti-septik dan agen pembersih. Formula yang diperkaya dengan herba-herba terpilih adalah baik untuk melegakan dan melembabkan dan juga menyokong penstrukturan komponen tisu. Ia memberikan keselesean dan kesegaran seharian.

  • Cara pengunaaannya :-
    • Cucian harian untuk kebersihan peribadi seluruh keluarga

    • Digalakkan penggunaannya selepas datang haid dan semasa mengandung.


KRIM HERBANIKA BARUT

Khasiat :-
mengecutkan rahim,mengeluarkan darah nifas dan kotoran dalam rahim. mengembalikan kesegaran kulit perut yang lembik dan mengurangkan kedutan, parut dan jalur pecahan pada kulit. mengempiskan perut buncit dan merampingkan pinggang.

 Cara pengunaaanya :-
Serbuk - Campurkan 1-2 sudu besar Serbuk Herbanika Barut dengan 4 sudu besar asam jawa tanpa biji dan air yang mencukupi di dalam periuk tanah.Panaskan dengan api yang perlahan dan kacau sehingga sebati. Seeloknya tidak terlalu cair atau pekat.Lumurkan Minyak Herbanika kemudian sapukan Herbanika Barut ketika suam ke pinggang, perut dan bahagian ari-ari.Pakailah bengkung.Dilakukan 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan petang.Pada waktu petang, bersihkan dan pakai semula seperti cara di atas. Gantikan dengan bengkung yang baru atau bersih.Pakai sepanjang malam.Seeloknya memakai Serbuk Herbanika Barut pada sebelah pagi dan Krim Herbanika Barut pada sebelah petang atau memilih salah satu.

No comments: